Odcinek 12. Psia szkoła – gość: Paweł Lachowicz
Jak świadomie wybrać psią szkołę? Na Wasze pytania na co zwrócić uwagę podczas decyzji, jak powinien wyglądać dobry trening i dlaczego tak ważne jest by dobrać odpowiedniego trenera opowiada gość audycji: trener szkolenia psów – Paweł Lachowicz.
Wybór psiej szkoły potrafi przyprawić o zawrót głowy. Gąszcz opcji i możliwości wyboru – jest w czym wybierać! W tym odcinku podpowiadamy jak podjąć tę decyzję świadomie, tak żebyś i Ty i Twój Pies czuli się bezpiecznie i dobrze. A praca nad Waszą relacją była priorytetem. Oto kilka wskazówek:
Jak wybrać dobrą szkołę dla psa?
Pięć elementów, na które warto zwrócić uwagę podczas wybierania szkoły szkolenia psów. Od czego zacząć?
- Organizacja szkoły – w jakim miejscu organizowane są zajęcia i jak wygląda teren.
- Bezpieczeństwo – czy zajęcia nie odbywają się w grupach w przestrzeni miejskiej lub publicznej. Jeżeli spotkania organizowane są np. w parku, może wydarzyć się mnóstwo rzeczy, na które trener nie ma wpływu i może zaważyć na bezpieczeństwie uczestników.
- Poznaj opinie osób, które miały już okazję uczęszczać do takiej szkoły.
- Metody szkolenia – rekomendujemy unikanie szkół używających metod awersyjnych.
- Liczebność psów w grupie. Nie może ich być więcej niż kilka. Ważny jest komfort wykonywania ćwiczeń i psie samopoczucie.
Szkolenie indywidualne czy grupowe?
Psi trenerzy mają na to pytanie tylko jedną odpowiedź – to zależy. Jest kilka warunków, które dobrze by było, żeby opiekun oraz jego pupil spełniali zanim zdecydują się na szkolenie grupowe. Najczęstszym spotykanym przez nas błędem jest zabieranie na zajęcia w grupie psów, które mają problemy behawioralne. To nie jest dobre rozwiązanie ani dla nich ani dla grupy. Na to warto zwrócić uwagę: jeżeli pies ma poważne problemy z zachowaniami agresywnymi w stosunku do innych psów lub ludzi, obawia się w nadmierny sposób przestrzeni, w której znajdują się inni, wówczas lepiej wybrać szkolenie indywidualne. Będzie ono skuteczniejsze i bardziej komfortowe. Szkolenie grupowe przy takich problemach może spowodować pogłębianie się zachowań, których chcemy unikać. Pies musi się czuć bezpiecznie, jeżeli reaguje agresją, ucieczką lub jest zalękniony, uniemożliwia nam to pracę z nim i wpływa na jego zaufanie do opiekuna.
Sprawdźcie czy wybrana szkoła, ma możliwość uczestniczenia w lekcji próbnej, poznanie trenera, który będzie w stanie ocenić czy kwestie dotykające Waszego Psa są barierą w bezpiecznym uczestnictwie w zajęciach grupowych.
Stary pies się niczego nie nauczy – prawda czy mit? Od kiedy możemy zacząć szkolenie i czy są ograniczenia wiekowe? Poznaj zasady socjalizacji i zabawy podczas zajęć i dowiedz się jaka jest w tym wszystkim rola opiekuna – posłuchaj całego dwunastego odcinka „Szczeka, merda, mówi.
Jeśli chcesz posłuchać całej audycji, a dodatkowo podoba Ci się nasz podcast, wystaw nam ocenę na Spotify. Dzięki temu mamy siłę działać dalej!